Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy uczniom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju
i zachowania. Celem terapii jest stymulowanie umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego rozwoju ucznia oraz pozytywne wzmacnianie, dodawanie wiary we własne możliwości, wyrabianie systematyczności i odpowiedniej motywacji do nauki.
Terapia wspiera opanowanie materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez korygowanie zaburzonych funkcji. W procesie terapii pedagogicznej zwraca się szczególną uwagę na usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci wzrokowej
i słuchowej, sprawności ruchowej zarówno w obrębie motoryki małej – sprawności ręki, jak i motoryki dużej, dotyczącej całego ciała, usprawnianie grafomotoryczne, ćwiczenia koncentracji uwagi i orientacji w przestrzeni.
Zajęcia terapii pedagogicznej dają uczniom szansę nie tylko osiągnięcia sukcesów dydaktycznych, ale również poprawę funkcjonowania w sferze emocjonalnej i społecznej.
Indywidualny program terapii dla każdego ucznia uczestniczącego w zajęciach tworzony jest w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej oraz na podstawie wielospecjalistycznej diagnozy z użyciem różnorodnych metod i narzędzi.